Chocolate chip cookies

Det blev inga recept utlagda under min tid på gotland , jag tog mig inte tid helt enkelt.
Gotland har så själv mycket att erbjuda!.
Men nu är jag tillbaka och bjuder på ett härligt recept på chocolate chip cookies.
Detta receptet provade jag för första gången och blev glatt överraskad så det lär
ni bli också!. Färdiga mjölkchokladchips köpte jag på the english shop på Medborgarplatsen
här i Stockholm men chocolate chips finns nu även i vanliga mataffärer.





(Min supersöta kökshandduk är av märket green gate och är köpt på grannfrun.se)

Chocolate chip cookies

225 gram äkta smör
3/4 dl socker
1 1/2 dl ljust muscovadosocker
1 ägg
2 tsk vaniljsocker
1/2 dl creme fraiche
3 1/4 dl mjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
200-250 g chocolate chips

Sätt ugnen på 200 grader.
Häll mjukt smör , socker och muscovadosocker i en skål och vispa tills det blir fluffigt.
Tillsätt ägget och fortsätt att blanda.
Tillsätt vaniljsocker och creme fraiche och rör ihop.
Blanda mjöl, bikarbonat och salt i en skål och rör ner detta i smeten med en slickepott.
Rör till sist i chokladknapparna.

Forma kakdegen till små bollar och lägg på en bakplåtspappersklädd plåt.
Grädda kakorna i ugnen i cirka 10 minuter och låt de svalna på plåten efter.

Kommentarer
Postat av: F16

Fullkomligt älskar kakor, och har länge jagat ett som ska va liknande "subway-kakorna", lite sega och mjuka. Blir dessa go'bitar knapriga eller som mjuka kakor? :)

2011-08-07 @ 14:56:57
Postat av: Josefin- Baka Gottis

F16: Kakorna blev sega inuti och knapriga utanpå, precis som jag älskar!.

2011-08-07 @ 15:57:58
URL: http://bakagottis.blogg.se/
Postat av: Mandy

ooh dom måste jag testa :D

2011-08-08 @ 13:23:50
URL: http://sweetdelights.blogg.se/
Postat av: Lisa - Sockerrus

Vad mycket gott du bakar! Å fina bilder du tar! :-)



Happy baking!

Kram,Lisa

2011-08-08 @ 23:35:21
URL: http://sockerrus.se
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Du, det ser fantastiskt gott ut, jag älskar chocolate chip cookies <3 Söt blogg du har, massor av mumsiga recept! Hit kommer jag tillbaka =D

2011-08-11 @ 12:11:17
URL: http://daedalsmat.sajto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0