Rulltårtebakelser

Något väldigt somrigt som finns är rulltårtebakelser , jag tycker om att fylla min rulltårta med äppelmos eller jordgubbssylt. Tårtan kan man fylla med vad som helst av sina favoriter , eller ta något gott du har hemma.



Rulltårtebakelser

3 ägg
2 dl strösocker
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ dl mjölk
Valfri fyllning

Vispad grädde
Färska bär

Sätt ugnen på 250 grader.
Vispa ägg och socker pösigt, gärna med elvisp. Blanda mjölet med bakpulvret och rör ner i smeten.
Vispa ner mjölken till en jämn smet.
Bred ut smeten på ett bakplåtspapper i en långpanna 30x40 cm.
Grädda mitt i 5 minuter.  
Stjälp direkt upp tårtan på sockrat bakplåtspapper. Dra bort pappret som kakan gräddats på. (Pensla med kallt vatten på baksidan av pappret om det inte vill lossna.) Bred genast på fyllningen och rulla ihop. Lägg rulltårtan med skarven ner och låt svalna innan den skärs i bitar.

Dekorera med spritsad grädde och färska bär!.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Härlig blogg du har! Detta inlägg inspirerade mig igår till att baka en pepparkaksbakelse. http://drommarnascafe.blogg.se/2011/november/pepparkaksbakelse.html

2011-11-08 @ 13:39:00
URL: http://drommarnascafe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0